رکورد کالا

ایروبیک و تناسب اندام یکی از اصلی ترین و پایه ترین ورزش های حال حاضر در سطح دنیا می باشد.دسته بندی های لوازم و تجهیزات را در این ثسمت مشاهده میکنید

ایروبیک و تناسب اندام و تمام دسته بندی های آن را در انتهای صفحه ببنید.

شاید برایتان مفید باشد : تجهیز باشگاه بدنسازی

ایروبیک و تناسب اندام موضوعی است که در این نوشته تصمیم داریم تا به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. کاهش وزن و تناسب اندام یکی از جدی ترین مواردی است که این روزها دغدغه افراد زیادی می باشد. برای رسیدن به تناسب اندام باید رژیم غذایی مناسبی را در کنار برنامه ورزشی مداوم و منظم دنبال کنیم تا به نتیجه دلخواهمان برسیم.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای لاغر شدن به دنبال رژیم های عجیب و غریب و یا خیلی سخت رفته

ایروبیک و تناسب اندام

ایروبیک و تناسب اندام

و بعد از چند روز هم از ادامه دادن آن برنامه غذایی ناتوان شده باشید. به یاد داشته باشید که رژیم های خیلی سخت، غیر اصولی هستند و موجب ایجاد صدمات و مشکلات جسمی و حتی مشکلات روحی زیادی خواهند شد. یک برنامه غذایی مناسب بر مبنای اصولی محاسبه کالری دریافتی در کنار ورزش مداوم می تواند تنها راهی باشد که شما را به تناسب اندام ایده آلتان می رساند.

ورزش ایروبیک چیست؟

ارتباط ایروبیک و تناسب اندام سبب شده است تا افراد زیادی به انجام ورزش ایروبیک تمایل نشان دهند. این ورزش پر جنب و جوش یک فعالیت هوازی است و به همین دلیل می تواند در کاهش وزن نیز اثر زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین امتیازات ورزش ایروبیک این است که تمامی عضلات بدن را در ورزش درگیر کرده و در نتیجه سبب تقویت و فرم دهی تمامی قسمت های بدن می شود. در زمان انجام حرکات ایروبیک نه تنها میزان چربی سوزی بدن افزایش زیادی می یابد بلکه این حرکات هوازی به تقویت قلب و سایر اندام های داخلی نیز کمک خواهد کرد.
یکی دیگر از امتیازات ورزش ایروبیک این است که این حرکات ریتم مشخصی دارند و انجام آن ها به شما در تقویت حافظه و فعالیت های ذهنی نیز کمک می کند. بنابراین نه تنها در طول ورزش با درگیر کردن قسمت های مختلف بدن به آن ها فرم زیبایی می دهید، بلکه قابلیت های ذهنی خود را نیز به چالش می کشید و تقویت می کنید. در ضمن همراه کردن این حرکات ریتمیک با موسیقی شاد می تواند تأثیر مثبت بسیار زیادی در بهبود شرایط روحی شما داشته باشد.
در صورتی که به تازگی می خواهید ورزش کردن را شروع کنید باید ورزش را از سطح ابتدایی آن شروع کنید تا به بدنتان فشاری وارد نشود و آسیب جسمی نبینید. با گذشتن زمان و تقویت شدن عضلات قسمت های مختلف بدن می توانید سطح حرکات ورزشی خود را نیز افزایش دهید و حرکات پیشرفته تری را در برنامه ورزشی خود وارد نمایید. برای مثال بعد از اینکه مدتی از آغاز فعالیت های ورزشی شما گذشت و به سطح بهتری از قدرت و آمادگی بدنی رسیدید می توانید از کش ها و فنر تمرینی و همچنین تجهیزات آمادگی جسمانی متنوع تری استفاده کنید.

کاهش وزن با انجام حرکات ایروبیک

همان طور که اشاره کردیم انجام حرکات هوازی سبب افزایش چربی سوزی شده و همین امر نیز دلیل ارتباط داشتن ایروبیک و تناسب اندام می باشد. انجام حرکات هوازی سبب می شود تا ضربان قلب شما افزایش یافته و نیاز بیشتری به تنفس داشته باشید در حین این فعل و انفعالات سوخت و ساز بدن به سطح بالایی خواهد رسید. البته باید به این موضوع توجه کنید که درست و اصولی انجام دادن حرکات ایروبیک اهمیت بسیار زیادی دارد و در غیر این صورت سبب صدمه دیدن قسمت های مختلف بدن به خصوص زانو، کمر، گردن، پا و ... خواهد شد. در ضمن در صورتی که شما به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا مشکلات قلبی و ... دارید حتما باید قبل از شروع ورزش به صورت جدی و منظم، نظر پزشک خود را در این مورد جویا شوید.
از آن جایی که اغلب افراد با چاقی شکم و پهلو درگیر هستند، بیشتر حرکات ایروبیک نیز چربی سوزی این نواحی را هدف قرار داده و موجب لاغر شدن شکم و پهلو می شوند. بنابراین اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی لاغر شوید و خصوصا چربی های شکم و پهلوی خود را آب کنید، پیشنهاد می کنیم در کنار رعایت رژیم غذایی کم کالری حتما حرکات ورزشی ایروبیک را در خانه و یا باشگاه انجام دهید.

چربی سوزی با ایروبیک

ارتباط ایروبیک و تناسب اندام تنها محدود به شکم و پهلو نمی شود بلکه با انجام این حرکات هوازی به طور منظم و مداوم می توانید عضلات دست، پا، سرشانه و ... را نیز تقویت کرده و فرم زیبایی به آن ها ببخشید. در ضمن باید اشاره کنیم تأثیری که انجام ایروبیک در چریی سوزی و لاغری دارد به این معنا نیست که افرادی که لاغر هستند و نیازی به کاهش وزن ندارند نمی توانند برای فرم دهی بدن از این ورزش استفاده کنند. همان طور که اشاره کردیم همراه کردن حرکات ورزشی با یک برنامه رژیم غذایی متعادل و اصولی می تواند سبب فرم دهی بدن به شکل دلخواه شما شود. بنابراین افراد لاغر هم می توانند برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن بدنی با فرم زیبا از حرکات ورزشی ایروبیک بهره ببرند.
از جمله دیگر مزایای انجام ایروبیک می توانیم به تقویت عضله قلب و افزایش پمپاژ خون و در نتیجه بهبود اکسیژن رسانی به تمام قسمت های بدن اشاره کنیم. در ضمن انجام اصولی و مداوم این حرکات از پوکی استخوان نیز جلوگیری کرده و تراکم استخوان را افزایش می دهد. مزیت دیگر انجام این حرکات هوازی تأثیر چشم گیری است که بر بهبود شرایط روحی و کاهش سطح اضطراب و استرس دارند. علاوه بر این، ایروبیک و تناسب اندام تأثیر مثبت زیادی بر افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه بهبود کارایی در زمینه های مختلف شخصی، شغلی و روابط اجتماعی شما دارد.

ایروبیک و بادی پامپ

رشته های ورزشی تنوع بسیار زیادی دارند و همین امر نیز به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و با توجه به شرایط جسمانی و سلامتی خود و همچنین علاقه و هدفی که از ورزش کردن دارید، مناسب ترین رشته ورزشی را انتخاب کنید. یکی از ورزش های پر طرفدار و مفید برای رسیدن به تناسب اندام و همچنین تقویت عضلات مختلف بدن، ورزش بادی پامپ است. در این رشته به صورت اختصاصی از یکی از مهم ترین ملزومات چابکی و تعادلی یعنی هالتر استفاده می شود.
با انتخاب و انجام ورزش بادی پمپ می توانید از تمامی مزایایی که تا اینجا در مورد ایروبیک و تناسب اندام بیان و بررسی کردیم بهره ببرید. حرکات ورزشی که در بادی پامپ انجام می شود به شکلی اصولی و حرفه ای طراحی شده اند تا در حین انجام آن ها هیچ آسیب و صدمه ای به عضلات، مفاصل و سایر قسمت های بدن شما وارد نشود. در این ورزش شما تمامی حرکاتی که تأثیر آن ها در تناسب اندام و فرم دهی عضلات اثبات شده است از جمله اسکات و .... را به کمک هالتر و صفحه وزنه انجام می دهید. انجام این حرکات به صورت ورزش گروهی و دسته جمعی، به همراه موسیقی ریتمیک و شاد می تواند علاوه بر تقویت عضلات بدن به بهبود روحیه و کاهش سطح استرس نیز کمک کند.

با انجام حرکات ورزشی بادی پامپ، پاها، دست ها، سینه، شکم، پشت و سرشانه شما به شدت درگیر ورزش می شوند و در نتیجه فرم زیبایی می گیرند. موضوع مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما باید قبل از شروع به تمرین بدنتان را با حرکات نرمشی گرم کرده باشید. در ضمن برای شروع در سطح مبتدی باید با وزنه های سبک تری ورزش را شروع کرده و بعد به مرور زمان و تقویت عضلات و به دست آوردن قدرت بدنی بالاتر می توانید وزن های سنگین ترین را تهیه کنید.

تأثیرات ورزش بر بدن

تا اینجا سعی کردیم تا ارتباط ایروبیک و تناسب اندام را مورد بررسی قرار دهیم. درست است که ورزش کردن تأثیر چشم گیری بر تناسب اندام و فرم دهی عضلات دارد اما تنها هدف ورزش کالری سوزی و چربی سوزی نمی باشد. ورزش کردن تأثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بیماری های مختلف بدنی و روانی دارد. با ورزش کردن می توانیم روند پیر شدن سلول ها، بافت های مختلف بدن و استخوان ها را به تأخیر بیندازیم و در نتیجه از بروز عوارض پیری جلوگیری کنیم. علاوه بر تمام این ها ورزش کردن سطح هورمون های مختلف بدن را به خوبی تنظیم می کند و همین امر سبب می شود تا سطح اضطراب و افسردگی به شدت کاهش یابد.
در کنار تمام این ها، ورزش کردن سبب افزایش آمادگی جسمانی شامل تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری بدن، افزایش استقامت عضلانی و ... می شود. برای رسیدن به سطح بالای آمادگی جسمانی نیاز است که علاوه بر داشتن رژیم غذایی صحیح، به طور منظم و مداوم انجام حرکات ورزشی را در برنامه روزانه خود داشته باشیم. موضوع مهمی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که حرکات ورزشی باید به شکل اصولی و صحیح انجام شوند، در غیر این صورت می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به قسمت های مختلف بدن شما وارد کنند و سبب مصدومیت های جدی شوند.
یکی از ضروریات انجام حرکات ورزشی به صورت جدی و اصولی استفاده از تجهیزات آمادگی جسمانی شامل ملزومات چابکی و تعادلی، ملزومات تقویت مچ و ساعد، کش ها و فنر تمرینی و ... می باشد. موضوع مهمی که در هنگام انتخاب و تهیه این ملزومات و تجهیزات ورزشی باید در نظر داشته باشید، توجه به استاندارد و ایمنی بودن این لوازم است.

جمع بندی

در این نوشته به بررسی ارتباط ایروبیک و تناسب اندام پرداختیم و سعی کردیم در مورد بهترین ورزش هایی که می توانند به تناسب اندام شما کمک کنند شامل ایروبیک و بادی پامپ اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. همان طور که توضیح دادیم انجام حرکات ورزشی هوازی به شما کمک می کند تا به سطح بالایی از چربی سوزی برسید. در این ورزش ها تمامی عضلات بدن درگیر شده و با توجه به سطح حرکات، به چالش کشیده می شوند.
به یاد داشته باشید که برای رسیدن به وزن دلخواه و البته تناسب و زیبایی اندام نیاز است که در کنار انجام حرکات ورزشی، رژیم غذایی خاصی را نیز دنبال کنید و از مصرف بیش از حد چربی ها و شیرینی ها بپرهیزید. حذف مواد غذایی مضر و اضافه کردن پروتئین به وعده های غذایی در کنار انجام حرکات ورزشی مداوم می تواند سبب عضله سازی بدن شده و تناسب اندام را برای شما به ارمغان بیاورد.
در هنگام انجام حرکات ورزشی حتما باید از تجهیزات ورزشی استاندارد استفاده کنید. استفاده از لوازم ورزشی که به صورت اصولی طراحی نشده اند و یا برای تهیه کردن آن ها از مواد اولیه نامرغوب استفاده شده باشد می تواند سبب صدمه دیدن بدن شما شود. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام انتخاب و خرید ملزومات چابکی و تعادلی، کش ها و فنر تمرینی، ملزومات تقویت مچ و ساعد و ... حتما از استاندارد بودن این محصولات مطمئن شوید.

دسته بندی های لوزام ورزشی برای این ورزش: